Avenged Sevenfold LIVE at long beach

"Like walking into a dream.. so unlike what you've seen" Jag låter orden tala för sig själv när jag ska sammanfatta Avenged Sevenfolds live-dvd från Long Beach. Här bjuds vi på lite drygt en timme med ett a7x i absolut toppform. Tonerna av Critical Acclaim drar igång ett kokhett Long Beach och en ännu hetare Matt Shadows som skriker både högre och längre än någonsin. Är du ett fan av a7x har du säkert sett Afterlife som släpptes för ett bra tag sen på Youtube, och ja, den är precis lika bra om inte bättre i DVD-format. Vi lägger ihop "Waking the Fallen", "City of Evil" och "Avenged sevenfold" och får den ultimata spellistan för konserten

01. Critical Acclaim
02. Second Heartbeat
03. Afterlife
04. Beast and the harlot
05. Scream
06. Seize the day
07. Walk
08. Bat Country
09. Almost Easy
10. Gunslinger
11. Unholy Confessions
12. A little piece of heaven




Det här är alltså en samling av a7x allra bästa låtar, dock saknar jag Dear God och Chapter Four men hade heller inte sett att någon låt skulle ha bytts ut. Den absoluta höjdpunkten på skivan tycker jag är när Bat Country går igång och fullkomligt exploderar, och man sitter och undrar om det verkligen kan bli bättre än så här. Avslutningen med A little piece of heaven är klockren och världens bästa live-band tackar för sig för den här gången. Innan jag dör ska jag se a7x live, för det kan inte bli bättre än så här.


Högsta betyg!


Niklas Söderqvist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0