För guds skull!

Jag är kanske inte den rätta personen för religiösa ämnen, Tror aldrig att jag varit religiös på eget initiativ i hela mitt liv. Kanske jag i unga år har anordnat begravning för en och annan mask, fast då hade jag ju förstås tagit livet av det arma djuret innan..."Man skall icke dräpa..."


I alla fall bland det värsta jag vet är när människor vill pracka på mig sin tro. När de står leende på stan iklädda finkostym och med tindrande ögon räcker en bibel mot mig. Den klassiska frågan är "Vad är meningen med livet för dig?" och man blir alldeles matt och jag tycker att jag från första början utstrålat mitt "Nej tack!" ytterst tydligt, men så är det tydligen inte.  


Samma sak när de knackar på dörren och delar ut broschyrer och pratar och pratar. De lyckas alltid komma när man är ensam hemma. Jag förstår inte hur, Jehovas och Frälsningsarmén måste ha pejlar utsatta för att hitta till närmsta hus för att utsätta varje ensam tonåring och barn för sin hjärntvättande frälsning.


Kan jag få välja själv om jag vill bli frälst? Eller varför inte starta en postorderhemsida?

"Jehovas: Ett komplett frälsningspaket för dig!

Köp tre religioner betala för två.

Snabbt och fraktfritt!"

Utmärkt om ni frågar mig.


Okej det är väl självklart att jag inte missunnar dessa människor att ha sin tro, men hur vore det om ni lämnade mig i fred? Jag accepterar er, acceptera mig.

//Frida Söderberg


Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Hej :) kika gärna in på min konstnärsblogg och säg vad du tycker om mina porträtt. Jag har också tävlingar om vartannat. Glöm inte bloglovin också :) Krama

2009-01-12 @ 10:47:15
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0