Lars Winnerbäck

Sommarens Favorit

  

Sommarens absoluta höjdpunkt var Lars Winnerbäck i Gävle på Gasklockorna.


Vi började köa vid fyratiden och konserten började sex. Kön var superlång och det duggregnade lite, jag tror att alla önskade att det skulle bli fint väder!


När vi kom in på konsertområdet kollade vakterna i alla väskor så man inte hade med sig något som skulle vara farligt för någon. Det fanns en hel radda med bajamajor som man faktiskt var tvungen att gå på, men det var faktiskt helt ok.


Miss Li spelade före Lars och hon var helt fantastisk!! Hon har lite raspig, hes röst, en kanonbra röst. Det var tydligen mer än 6000 personer som var i Gävle för att se kungen av musik, Lars Winnerbäck. När han kom ut på scenen skrek och jublade alla, det var rätt mäktigt att höra och mäktigt att bara få vara där. Under hela konserten var det strålande väder och kvällssol. Jag tror att gud hade hört alla som ville ha fint väder.


Allt vara bara toppen och man sjöng med till låtarna och alla människor var glada och snälla. Publiken ropade in Lars fyra gånger, och han sa att publiken var bara för bra för att vara sann! Det var den absolut bästa avslutningen på sommarlovet.


När jag var liten avslutade jag alltid sommar lovet med ett bad i Bergviken, men nu är jag lite äldre och vattnet ska vara varmare för att jag ska bada så det blev inget dopp i år. Men jag tror att från och med nu ska jag alltid avsluta sommaren med en konsert.


Hanna Färnstrand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0