Snö, is och kyla

De 3 orden är bland det värsta jag vet, bara tanken på att behöva packa på sig 2-3 lager kläder varje gång man ska sticka ut näsan gör mig ilsken och irriterad. Den första snön för den här vintern föll på fredagsmorgonen om jag inte misstar mig och den kunde väl inte komma olägligare än till Halloweenhelgen då man ska dra ut på festligheter och ha allmänt trevligt. Nej, istället ska man gå till och från festen i ett ruggigt snöväder och frysa röven av sig i en krogkö som aldrig blir mindre. Det här med vintern är inte riktigt min grej. Men ska vi inte vara lyckliga vi som bor i Sverige då? Vi som har alla fyra årstiderna? Jo det kanske vi ska vara. Det är ju faktiskt en del av charmen att bo i Sverige, att man ska längta till sommaren när det är vinter och vise versa.


Men nej jag vill inte packa på mig lager av kläder, jag vill inte lägga om till vinterdäck på bilen, jag vill inte ens se skymten av snö eller is. Om jag hade fått bestämma hade höstmörkret varit perfekt från oktober till mars. Hösten är helt ok liksom våren och framförallt sommaren. Men vintern hade vi gärna kunna slopa helt.




/ Niklas Söderqvist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0